dinsdag 7 oktober 2014

Jarig!!!

Afgelopen zondag werd ik 30 en daar hoort natuurlijk een lekkere taart bij. Ik probeer dan altijd iets nieuws te proberen en ik wist gelijk welke het moest worden. Onlangs vroeg iemand of ik ook hazelnootschuimtaart kan maken en ik moest toegeven dat ik dit nog nooit had geprobeerd en dat terwijl we vroeger altijd dol waren op hazelnoot-mokkataart. Als ex-schapekop had ik ook kennis gemaakt met de échte brokking-gebakjes, maar dat recept is natuurlijk niet te vinden. 

Dit is hem dan geworden..... Een hazelnootschuimtaart met mokka-accenten. Met een doorsnede van 24 cm goed voor 10 a 12 stukken. Het maken kost wel wat tijd, want de hazelnoot-meringuelagen moest bijvoorbeeld 4 uur in de oven op 80 graden, maar toch was het een feestje om hem te maken én op te eten. Volgende keer geen nootjes bovenop, maar daarnaast nog genoeg op te proberen. Wat dacht je van een vierkant of rechthoekige taart? Of éénpersoonstaartjes???


Geen opmerkingen:

Een reactie posten